MAKLUMAN UPDATE UCAM

Seperti sedia maklum, saya sudah menamatkan pengajian saya di UCAM pada 2015. Jadi untuk sebarang info terkini, boleh layari laman web rasmi :


&



Dua-puluh-tiga hari

Bismillah...
Assalamualaikum....


Dah 23 hari duduk di asrama kolej... dan keadaan bertambah... bosan!!
apa lah aku buat sepanjang 23 hari ni? menghabiskan duit pada makanan sahaja tau..
ingat nak saving sikit untuk beli hantaran... tapi apa lah hati ni susah sangat nak saving.. T_T

tapi dah 3 minggu ( tak silap lah ), kelas dah mula dan rasa seronok belajar kesemua subjek untuk semester 4 ni...

subjek belajar semester ni ada 5 kesemuanya :-

  • Rumput turf dan Pengurusan Asas
  • Pengurusan Perosak Tanaman dan Landskap
  • Ukur dan Kerja Tanah
  • Pengurusan Padang Golf dan Permainan Berumput
  • Pengenalan kepada Keusahawanan
Semester ni banyak bermain rumput dan nasib baik tak ada final projek kumpul semua serangga perosak.. pergh! memang geli lah nak pegang.. belalang, kumbang dll..

Yang bertambah menarik semester ni, kemungkinan besar kami akan dibawa ke Golf Course Ayer Keroh atau Tiara Melaka Golf atau A'famosa Golf Resort untuk research..

Banyak juga yang telah kami didedahkan tentang golf ni dan dapat belajar serba-serbi tentang permainan golf ni sendiri.. Hihi..nak cerita ni, jadi superintendent padang golf ni bergaji besar.. nampak macam senang je kerja kan, padahal dia kena uruskan semua hal tentang padang golf tu termasuk penjagaan rumput..

Macam yang kita tahu, padang golf ni hanya digunakan oleh mereka yang berkemampuan dan ternama.. Memang tidak dinafikan hal ni kerana setiap benda kita kena bayar dan bergamtung pada berapa game kita nak main.. Satu game sahaja mencecah seribu ringgit.. tak kan nak main satu game / satu pukulan je? sia-sia datang, sebab tu mereka yang datang main banyak game.

Nanti saya cerita lebih lanjut serba sedikit ilmu yang saya belajar mengenai golf ni.. hihi..

xoxo

Comments

Unknown said…
Askum...akak nk tanye ni ...akak amik course dip .pengurusan landskap kt kolej risda ek?lgi satu...bhasa pengantar die ape?? BI or BM?? Best x course ni??hehe...sorry byk tanye...sbb sye brminat jgak nk further study dlm course ni...:) thanks...mohon reply...
Unknown said…
Askum...akak...nk tanye...akak study course dip.pengurusan landskap kt kolej risda kn??bhasa pengantar BI or BM?and best x course ni...sye mmg nk further study dlm course ni...mohon bimbingn...dri akak...thanks...mohon reply ye... :) nice blog...

Popular Posts