MAKLUMAN UPDATE UCAM

Seperti sedia maklum, saya sudah menamatkan pengajian saya di UCAM pada 2015. Jadi untuk sebarang info terkini, boleh layari laman web rasmi :


&



The challenge as unknown blogger

Bismillah...
Assalamualaikum....


Moh baca sekejap... :) Amin... Alhamdulillah...

Lama dah rasanya saya tak taip menaip dalam blog ni.. Kind of busy with tabika mama ditambah sibuk dengan bermain game saja..haha...

But as today, saya ni suka buka blog sekejap dan tengok shoutbox.. As you can see, there's one person from Indonesia dislike my blog.. >,< Takpe, saya tak marah, sebab mana pernah ada orang suka kat kita 100% , betul tak?

Saya anggap sebagai mungkin dugaan saya ber-blog ni.. Well, saya dah matang sekarang (ecececehh..),, hihi.. Betullah, kalau saya tak matang, saya masih tak pandai berkongsi cerita dengan awak-awak semua.. hehe..

Cakap pasal matang ni, saya hanya ada masa setahun saja lagi nak tamat belajar diploma ni.. Masuk bulan 7 ni, memang setahun je lagi.. Sebab saya ada praktikal selepas semester 6 ( tak silap saya lah), jadi dalam masa setahun yang tinggal, saya mula memikirkan tanggungjawab dan pengorbanan saya pada parents...

Nak cari tempat praktikal, nak kena ada lesen (satu apa lesen pun tak dak, haha), berdikari, kerja, gaji, bil-bil, tekanan tempat kerja dan banyak lagi lah.. Pejam celik, pejam celik saya hampir menuju ke alam pekerjaan.. Ya!! Alam dewasa.. satu cabaran yang terbesar sebagai manusia..

Bila dah kerja, kena perbanyakkan sedekah, membantu, itu juga punca rezeki kita.. Allah tak pernah menarik rezeki kita setelah kita bersedekah dengan ikhlas.. Malah Allah balas sedekah kita dengan rezeki yang mungkin dari kewangan, anak, kehidupan, pekerjaan dan sebagainya.. Allahu Akbar!! Allah yang Maha Pemurah.. SubhanAllah..

Okaylah, nanti sambung ye... saya ada kerja nak buat... pening kepala memikirkan alam seterusnya... hehe...

Comments

goodluck akak! btw akak nk jadi apa ekk?
Muna said…
Terima kasih... :) InSyaa Allah, akak nak jadi jurulandskap ke, arkitek ke.. tengok rezeki akak nanti..

Popular Posts