MAKLUMAN UPDATE UCAM

Seperti sedia maklum, saya sudah menamatkan pengajian saya di UCAM pada 2015. Jadi untuk sebarang info terkini, boleh layari laman web rasmi :


&



14 days left...

Bismillahirahmanirahim...
Assalamualaikum w.b.t....


Ye.. Pejam celik dan sunyi selama mungkin beberapa bulan ni sebab praktikal, hari ni try curi-curi masa nak update blog since left than 14 days for me to 'survive' as a trainee.. Huaaaa... Really tough, yet everyday I learned about trees, flowers especially in selling. My boss gave me trust to sell all kind of trees including vase and fertilizers. It takes 3 month for me to remember all prices, types, names and everything.

Bulan pertama dan kedua je saya dah kena buat macam-macam termasuk kerja luar. Masuk bulan ketiga, saya dah ditinggalkan di nurseri untuk berurus niaga. Sedih juga hati tak dapat ikut kerja luar ni, yelah, as a student practical, kenalah ikut untuk tahu teknik-teknik.

By the way, nak citer je ni.. 14 hari berbaki ni kena manfaatkan betul-betul. Start minggu sebelum habis kena pulun buat report, slide. Then, tunggu lah beberapa hari sebelum datang balik ke kolej untuk presentation. Habis presentation, KONVOKESYEN, AKU DATANG!

Really guys. I've spend 3 years on diploma, too much pain, happiness, touch, fight and everything tapi itu lah yang saya nak habiskan. Niat nak sambung ke bachelor ni ada dah, cuma belum sedia. Banyak benda saya kena fikir dan impian tu saya kena kejar dari awal. Bagi saya, status diploma ke ijazah ke master malah pHd pun, kalau hidup kita masih tak tergapai impian dan matlamat sendiri tak jalan juga kan? Bagus sebenarnya terus belajar mengumpul ilmu Allah ni, sangat bagus. Kumpul ilmu sebanyak mungkin dan kalau boleh praktikkan. Selain itu, jangan lupa kumpul ilmu akhirat sekali.

Okay, cukup sampai di situ. Hahaha.. Saya ni mengantuk sambil menaip sebenarnya. Alahaii...

Copyright : WM's Photography
Location : UCAM (known as Kolej RISDA)
Photographer : Haziq
Hihihi... Promote gambar sendiri yeee... Bhahahaha... Tak lah, nak promote kita punya photografer dan kita punya future company... In Shaa Allah.. Eh, saya budak landskap kan. Macam mana lah boleh terjebak dalam fotografi ni... Bahahahaha..

p/s : Alhamdulillah tersenarai dalam >Senarai Pengomen Tegar kampung kameq<

Nota : Kepada blogger yang nak saya blogwalking (which is by this week), bolehlah tinggalkan link di ruangan komen ye... :D btw, kalau ada blogger jual plus size jubah, shawl lace lagi saya galakkan..

Thanks for spend time reading my bla bla entry...

Comments

Popular Posts