MAKLUMAN UPDATE UCAM

Seperti sedia maklum, saya sudah menamatkan pengajian saya di UCAM pada 2015. Jadi untuk sebarang info terkini, boleh layari laman web rasmi :


&



After several months...

Bismillah...
Assalamualaikum....


Sepi sudah blog ni selama beberapa bulan ni kan? :)
I'm pretty sure that people visit my blog based on 2 entry, How to make chocolate homemade and my short story ..

Itu yang menyebabkan blog ni aktif je ek? Saya ni tak tahu nak sharing pasal apa since ketandusan idea dan cuba fikir.. Ada beberapa yang saya rasa benda ketinggalan, cerpen bukan kerana rupa kot...

Dah lama tak baca kan? Idea tak mari lah dear.... :( Sekarang pun in process re-edit my novel but unfortunately I try to focus remember a few things (such as scientific name and family of trees)..

Try to improve my designing in landscaping by doing my own house landscape.. You know, I do really concerned about my industrial training on next semester which now I've started the semester break..

Semester depan ni agak 'hardcore' sikit sebab kena mula fikirkan tempat praktikal, kendalian landskap dan semua ni bergantung juga pada pengalaman kita bekerja dengan orang.. Saya tak pernah ada pengalaman bekerja selama 20 tahun hidup ni...

Faktor saya satu sahaja, takut. Ini kelemahan yang ada dari dulu, dan rasanya saya takut nak bekerja. Alam pekerjaan ni satu alam dimana kita mula mengejar impian kita dan hidup sendiri. That's really killing me...

I'm kind of nerd or something, but if saya bekerja, saya mampu membentangkan dan menyuarakan pendapat. Mungkin sekiranya kerja sebagai kerani tapak pun, saya mampu atasi masalah ini. Tapi, satu lagi kekurangan saya, belum ada apa-apa lesen memandu..

Ini sangat sukar bagi saya yang duduk di kampung dan hanya mengharap orang tua menghantar.. Haish...

Menaip panjang2 ni,tiba2 idea utuk cerpen tu muncul.. Esok saya buat dan akan publishkan ye.. see you..

Comments

Popular Posts